Khamis, 1 Januari 2009

2009 Sudah Tiba

Assalamualaikum semua...

Hadirnya 2009 disambut dengan meriah disetiap pelusuk tempat diseluruh dunia.Di Malaysia,kawasan-kawasan seperti Dataran Merdeka,Bukit Bintang,Klcc dan Putrajaya dibanjiri dengan himpunan manusia yang datang untuk bersama-sama menyambut kehadiran 2009.

Tetapi pada kali ni ambo lansung tidak terasa untuk menyambut tahun baru..agak pelik kerana tahun-tahun yang sudah terlalu bersemangat untuk pergi menyambut kehadiran tahun baru.Mungkin kerana sudah muak dengan kesesakan dan juga mual melihat pelbagai kerenah dan fesyen yang bukan-bukan oleh anak-anak muda yang modelnya pasti remaja berkulit coklat seperti kita.

Walaupun pelbagai dugaan telah dilalui hingga pernah juga terasa seperti dunia ini tidak lagi punya cahaya,ambo cuba untuk bangkit kerana terlalu banyak tanggungjawab yang terpaksa dipikul sepanjang hayat ini.Ya,hidup memang penuh dengan dugaan dan dugaan itu hanya akan datang jika kita mampu mengatasinya.

Buat rakan-rakan yang terasa seperti hidup ini terlalu kejam buat kita,jangan pernah berputus asa kerana kejayaan itu hanya untuk mereka yang tidak jemu berusaha untuk mencapai kejayaan dalam hidup.

Semoga 2009 memberi sinar dan harapan baru buat kita semua.

3 ulasan:

su berkata...

salam tahun baru 2009!

MOLY berkata...

selamat tahun baru !!
:)

Huda Luna berkata...

salam thn baru :p