Rabu, 1 September 2010

Laknatullah

Hari ini aku terpanggil untuk menonton sebuah ceramah di youtube.Ceramah yang berkisarkan tentang agama.Tapi ini bukan ceramah yang menceritakan tentang kebesaran agama kita iaitu ISLAM tetapi tentang Kristian.

Mungkin ini perkara biasa bagi kita semua apabila berbicara tentang agama.Yang ISLAM menceritakan tentang kebenaran AL-Quran dan kekurangan Bible.Manakala Kristian pula mempertikaikan tentang ketuhanan ALLAH dah mengagungkan kelelakian Jesus.

Tetapi ada sesuatu yang menarik tentang video yang ku tonton sebentar tadi.Penceramahnya adalah seorang yang berbangsa Melayu,lahirnya dalam ISLAM,dibesarkan dengan ajaran ISLAM,dimasukkan ke Sekolah Agama,pandai mengaji dan faham Bahasa Arab.
Jadi, dari ISLAM-----> Kristian = MURTAD!

Ya,dia seorang yang telah murtad!
Jujur aku katakan aku sangat tersentap bila melihat perkara seperti ini terjadi.
Sudah puas aku dengar tentang anak gadis yang murtad kerana berkasih dengan lelaki kafir laknat.
Sudah selalu kita dengar tentang paderi-paderi dan orang-orang ternama yang masuk islam.
Sudah selalu kita dengar tentang kemenangan ISLAM bila berdebat dengan Kristian.
Kes seperti ini memang jarang kita dengar.

Biarpun aku ini hanya orang biasa.Terlalu banyak kekurangan jika mahu dikatakan sebagai ISLAM sejati,tetapi sekurang-kurangnya teguhkan didalam hati bahawa ISLAM itu agama yang benar.

TIADA TUHAN SELAIN ALLAH,dan NABI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH.

berdirilah diatas landasan yang benar.

jika kalian mahu melihat video yang dimaksudkan,disertakan link nya disini:

1 ulasan:

Patung Qasyira berkata...

sudah tgk... mmg cilaka itu org.... huh