Isnin, 27 April 2009

Kembalikan jiwa itu...

aku ini sepi orangnya...
aku ini jarang bersuara...
aku ini kau lihat kusut sentiasa..
aku ini menyimpan seribu duka...

bulan bintang dengarkan aku ingin bicara...
hanya kau teman cerita...
tidak lepa walau aku berduka...
harap terlepas sebak didada...

Tarikh itu aku dilahirkan...
Pada tarikh itu juga aku dimatikan...
hari yang sepatutnya berkuntum senyuman...
kau tukar menjadi mimpi gelap sepanjang zaman...

sejak itu setiap tahun aku bencikan tarikh itu...
tarikh dimana kau benam jiwaku sedalam tujuh lapisan bumi...
tarikh dimana hati ku kau bunuh dan campakkan ketengah laut...
tarikh dimana hidupku mula lepasi dalam mati...

ya aku tahu kita ini banyak bezanya...
kau itu malaikat dan kau lah langit...
aku ini cuma iblis dan bumi yang kontang...
aku dipesta muzik sedang kau bernasyid...

tapi jiwa itu tidak wujud dimata sayang...
pandang jiwa itu jauh kedalam hati...
rasa itu tidak punya bahasa untuk bicara...
kalau kau bunuh semuanya, apa yang aku ada???

kasihan aku pada gadis itu...
berkorban semua demi aku sedang aku asyik bercerita tentangmu...
dan aku sedih bila dia juga sedar...
dimataku tidak pernah ada dia...

ku lepaskan dia...
ku lepaskan semua...
hanya kerana jiwa...
hanya kerana hati...mati...

aku ini bukan mengejar sempurna...
aku ini bukan mengemis cerita lama...
aku ini minta dikembalikan...
hidupkan apa yang kau matikan...
biar aku dapat terus berjalan.



4 ulasan:

nadirah hanim berkata...

:) ...
so deep ...

nazri.sensei berkata...

err...
mcm kes cinta bertepuk sblh tgn j..
huhu..kalo dah jodoh x ke mana beb..
pi mai pi mai tang tu gak..hehe..^ ^

Framestone berkata...

out betul2 outnye-->

yup bz dgn koje.. eh pasl gathering teu xjadi la.. masing2 de hal.. myb elen kali kot..

mung pe cite ek.. dah lame beno menyepinye

mrberett berkata...

nad,nazri : yup..so deep..cite benar ni..huhu

bro framestone : menyepi mencari idea la...xkemana pon..selalu je datang mengintip blog member2