Selasa, 24 Mac 2009

Gloomy Sunday Pembunuh???

Assalamualaikum...

Sedang ambo asyik bermain gitar (lagu Nymphetamine) tadi..sahabat ambo bertanya...

" Nak denga lagu orang bunuh diri tak???"

Bulu-bulu roma tengkuk ini tiba-tiba berdiri...
Bukan kerana sejuk...
Tetapi terasa seperti terkena kejutan elektrik...
Lagu yang boleh buat orang bunuh diri???
Kau memuja syaitan didalam lagu???
Pelbagai persoalan timbul...
Aku teruja tetapi ada sedikit curiga disitu...

Gloomy sunday tajuk lagunya...
Lagu yang telah mengorbankan banyak nyawa...
Dengan susunan kord yang seperti tidak logik...
Mungkin tidak dapat diterima telinga..
Penuh celaru...
Penciptanya juga tidak terlepas dari menjadi mangsa bunuh diri...

Aku dengarkan lagu itu berulang kali...
Bukan yang dinyanyikan orang laen..
Tetapi yang dinyanyikan pencipta asalnya..
Aku cari liriknya..Tidak paham (bkn bahasa inggeris)
Aku cari maksudnya...
Aku denga sambil baca liriknya...

Dari penyampaiannya...
Penuh dengan sedih...
Penuh dengan kecewa...
Penuh dengan penyesalan...
Memang sampai masejnya

Tetapi aku terfikir...
Adakah kerana lagu,ramai yang membunuh diri...
Adakah kerana mereka terlalu menghayati...
Atau kerana mereka yang bodoh...
Kerana membiarkan jiwa itu kosong...
Bisu...


Ini link untuk video klip lagu Gloomy Sunday :
http://www.youtube.com/watch?v=_Qaa4GDBr0k&feature=related

Kat sini boleh dapat info pasal lagu ni :
http://www.phespirit.info/gloomysunday/

4 ulasan:

Dea Sara berkata...

Salam...gerunnya...

mrberett berkata...

Tula kan..tertanya2 gak kenapa sampai orang nak bunuh diri..huhu

Dea Sara berkata...

Itu mesti org yg lupa akan kewujudan-Nya...moga2 tidak terjadi kpd anak cucu kita...Isnyaallah..

mrberett berkata...

Itu yang terjadi bila manusia merasakan mereka yang paling berkuasa..tanpa disedari jiwa itu semakin kosong