Rabu, 28 Januari 2009

Coretan cuti

23 Jan 2009...

Bertolak pulang ke kampung halaman bersama-sama dengan bue dan faiz (bekas rakan seperjuangan di sekolah dulu). Rindu rasanya pada kampung..Aidilfitri yang lepas adalah kali terakhir ambo pulang ke kampung.Sudah agak lama tidak bertemu dan bersua muka dengan ahli keluarga di rumah.Pasti mereka juga merindui ambo (chewahh..perasan pulak). Jam 2 pagi ambo tiba di highway Ayer Hitam.Kami bertiga mencari kedai makan sementara menunggu Ajis yang akan tiba dari Skudai.Belum pun sampai setengah jam kami melabuhkan punggung di kerusi,orang tua ambo dah sampai untuk menjemput ambo pulang.Terasa seperti benar-benar disayangi...

24 Jan 2009...

Celik saja mata,hanya satu yang ambo pikirkan...sahabat-sahabat karib ambo dah selamat sampai ke belum..kali ni Pie dan Nazri saja yang dapat balik.Nizam dimamah kesibukan di tempat kerja sampai tidak mampu melepaskan diri untuk balik ke kampung.Pada malamnya kami berbincang...(cehh..bincang apenyer)..tentang sesuatu akiviti yang mudah tapi menyeronokkan.Jadi kami mengambil keputusan untuk pergi berkelah...pantai pun tidak lah jauh sangat dengan rumah.Barang-barang untuk berkelah seperti tikar,alat untuk memasak pun semuanya sudah ada..jimat kos

25 Jan 2009...

Jam 8.30 pagi kami bertolak dari rumah.Mengikut perancangan sepatutnya bertolak pada jam 7.00 pagi kerana kami perlu ke pasar dulu untuk membeli bahan-bahan untuk memasak.Tetapi disebabkan Nazri mempunyai urusan keluarga yang harus diutamakan dahulu..kami bertolak lewat sedikit.Rupa-rupanya ada pertandingan memancing disitu..nasib baik lah port kami tak dikacau..apa yang mampu dikatakan disini,apa yang kami lalui pada hari itu memang menyeronokkan..seperti melepas rindu pada sahabat yang telah bertahun tidak ditemui.

Pada sebelah malamnya kami bertiga pergi menonton filem MAUT...sebuah filem yang penuh dengan mesej yang disampaikan secara tersirat.Bagi yang hanya menonton,keinsafan akan terasa.Tetapi bagi mereka yang menonton dan memahami mesej yang ingin disampaikan,akan terasa seperti diri ini terlalu kecil dan tidak berkuasa untuk melakukan sesuatu.Insaf dan juga terlalu takut untuk membuat kesalahan(dosa)...

26 Jan 2009...

REUNION!!!...berat benar kaki ini untuk pergi ke reunion pada kali ini.Reunion dengan rakan-rakan sekolah rendah yang telah lebih sepuluh tahun tidak berjumpa.Masing-masing sudah mempunyai pekerjaan yang bagus-bagus.Terasa bangga kerana mempunyai kawan-kawan yang pandai menguruskan hidup.Aktiviti kami pada hari itu cuma makan dan bowling...ringkas tetapi sudah memadai dengan sesuatu yang tidak dirancang dengan lebih awal.

27 Jan 2009...

Pagi-pagi lagi ambo dah bangun untuk mempersiapkan motor yang akan dibawa pulang ke KL..servis apa yang patut untuk selamat sampai.2 buah motor kali ini..ambo dan Nazri masing-masing menunggang motor untuk balik ke KL.Terasa lenguh juga pinggang...Kami singgah sebentar di Port Dickson untuk melawat Nizam yang tidak dapat pulang cuti Raya Cina.Berita di kaca televisyen menyatakan bahawa tentera Israel telahpun mencabuli genjatan senjata yang ditetapkan.Sesuatu yang telahpun ambo jangkakan dari awal lagi.Perjalanan diteruskan sehinggalah kami selamat sampai kerumah masing-masing di ibu kota yang sesak dengan pelbagai ragam manusia...

Kuala Lumpur....aku kembali lagi

5 ulasan:

Nadd berkata...

bestnye naik motor pegi pd..
dan ambo buatkan sya nak tgk citer maut tu ..

aisHa 'S' berkata...

Ayer Hitam...
wah amusy baru je jejalan kat ayer hitam semalam(selasa).
Hehe..sempat bergmbr n beli teddy bear jer..murah gak...
putu bambu jd kenangan...hehe....
seronok dpt jd org jhor selama bbrpa hari...
cuma hasrat utk pergi ke anga bay je xsampai lg..
amusy pergi ke unikl pasir gudang jap...

wah2..satu negeri la kite time raya cina ari tu kn..?

Tanpa Nama berkata...

apsal berat kaki nk gi reunion?!
kaki kena untut ka???

riqzmie berkata...

hi,can we exchnage our banner,if u done have banner i still can post yur link,please let me know after it done.thank

riqzmie berkata...

hi,can we exchnage our banner,if u done have banner i still can post yur link,please let me know after it done.thank