Rabu, 21 November 2007

buntu



aku mmg bodoh..
suke membuat perkara terburu-buru..
buktinya untuk memuaskan diri..
aku telah buat sesuatu yang sgt bodoh..
dan tidak boleh dimaafkan..
ingat boleh ker dilupakan begitu shj..??
huhhh...
mungkin juga dgn sikap aku..
yang begitu sukar difahami...

apabila ianya menceritakan..
mengenai duit....cinta...diri ini..
ermm.. begitu menyakitkan ati..
aper perlu dilakukan demi..
menjalani hidup2ku selepas ini..?
apakah perkara yang dapat membahagiakan hati ini..
dan siapa pula yang akan..
menjadi teman setia...

aku tidak ingin mempunyai niat jahat..
membara didalam hati..
tidak juga ingin mempunyai sebarang..
perasaan yang nakal di dalam..

sememangnya sukar mengenali identiti..
namun, sebenarnya ianya bersembunyi..
disebalik bayang-bayang kegelapan..
yang benar-benar mengaburi mata kasar..

apa yang perlu difikirkan..?
sebagai seorang manusia?
sebagai seorang anak?
sebagai seorang kekasih?

impian itu..
begitu jauh untuk dicapai...
mungkin..
esok, selagi ada masa..
akan terus menapak selangkah..

gayanya aku ini..
bagaikan hati sudah berkaca..
karam yang tidak siapa tahu..
parut yang hanya meninggalkan kesan..

sudahnya...
menunggu saat nanti..
bila mentari muncul lagi..
dengan penuh harapan baru..

hasil nukilan: reflection_qisha

Tiada ulasan: